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Magdalena Bekk

Curriculum Vitae

Research Interests

The Concept of Fit in Marketing, The Concept of Personality in Marketing and Business Psychology, Endorser Characteristics, Person-Organization Fit (e.g., in the domain of employer branding)

Research Statement

My research interest focuses on the diverse concept of fit between different entities and its influence on outcome variables such as consumers’ attitudes and behavior or work-related attitudes and behavior (e.g., job satisfaction and turnover). This interest bridges the areas of psychology, consumer behavior, and branding (e.g., perceived fit as a driver of brand extension, celebrity endorsement, or employer branding success).

Publications and Work in Progress

Supervisor

Conference Proceedings

  • Bekk, M., Spörrle, M., & Völckner, F. (2013). The neglected triangle of Nespresso, George Clooney, and me: Brand-endorser-consumer (BEC) fit indicators incrementally predict consumer attitudes and behavioural intentions. In Lost in translation - Marketing in an interconnected world, Conference Proceedings of the 42st Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Istanbul, Turkey.
  • Bekk, M., Kruse, J., Nowakowski, N., Spörrle, M. (2012). A place like me: Holiday destination-holiday maker personalitiy fit predicts satsifaction with tourist destination and recommendation. In Conference Proceedings of the 41st Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Lisbon, Portugal. [Nominated for the Best Paper Award; VHB-JOURQUAL-Ranking 2.1:D]
  • Bekk, M., Spieß, E., & Stroppa, C. (2010). Der Einfluss von gesundheitsbezogenen und kulturellen Variablen auf den Anpassungsprozess bei Austauschstudierenden [Abstract]. In F. Petermann & U. Koglin (Hrsg.), 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (S. 189). Lengerich: Pabst Science Publishers. 
  • Nagy, A., Bekk, M., Spörrle, M., & Felser, G. (2010). Die wahrgenommene Persönlichkeit des Testimonials als inkrementell valider Indikator konsumrelevanter Bewertungen – Die Entwicklung einer Skala [Abstract]. In F. Petermann & U. Koglin (Hrsg.), 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (S. 495). Lengerich: Pabst Science Publishers. 
  • Spörrle, M., Bekk, M., Kerschreiter, R., Michl, T., & Hofstede, G. (2010). Mein Unternehmen hat meine Persönlichkeit – Der inkrementelle Beitrag der Persönlichkeitspassung von Mitarbeitenden und Unternehmen zur Vorhersage von Arbeitszufriedenheit und affektivem Commitment [Abstract]. In F. Petermann & U. Koglin (Hrsg.), 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (S. 455). Lengerich: Pabst Science Publishers. 
  • Bekk, M., Spörrle, M., & Felser, G. (2009). Match me, if you can – Zum Einfluss von persönlichkeitsbasierter Ähnlichkeit zwischen Marke und Testimonial auf die wahrgenommene Passung und die Kaufwahrscheinlichkeit [Abstract]. In A. B. Eder, K. Rothermund, S. R. Schweinberger, M. C. Steffens & H. Wiese (Hrsg.), 51. Tagung experimentell arbeitender Psycholog/innen in Jena (S. 145). Lengerich: Pabst Science Publishers. 
  • Skatulla, V., Bekk, M., & Spörrle, M. (2009). Gutes Image, hohe Loyalität? Zum Einfluss der Markenpersönlichkeit auf Markenloyalität [Abstract]. In A. B. Eder, K. Rothermund, S. R. Schweinberger, M. C. Steffens & H. Wiese (Hrsg.), 51. Tagung experimentell arbeitender Psycholog/innen in Jena (S. 144). Lengerich: Pabst Science Publishers. 
  • Bekk, M., Baumert, A., & Spörrle, M. (2008). The positive impact of irrational beliefs? A mutual connection with justice sensitivity [Abstract]. International Journal of Psychology, 43(3/4), 128. 
  • Strobel, M., Bekk, M., Fischer, J., Spörrle, M., & Försterling, F. (2008). Development of the Multidimensional Scale of Irrational Beliefs [Abstract]. International Journal of Psychology, 43(3/4), 161. 
  • Strobel, M., Bekk, M., & Spörrle, M. (2008). Criterion validity of the Multidimensional Scale of Irrational Beliefs with respect to anxiety, depression and life satisfaction [Abstract]. International Journal of Psychology, 43(3/4), 336. 
  • Tumasjan, A., Bekk, M., Klaas, H. S., & Spörrle, M. (2008). Gender stereotypes implicit in language: A cross-cultural comparison of gender ascriptions in German and Chinese interpersonal verbs [Abstract]. International Journal of Psychology, 43(3/4), 521.

Memberships

Member of the European Marketing Academy